Wednesday, May 2, 2018

ZAUJALO MĚ


Momentálně se válím v posteli a mám hlavu plnou toho, že za měsíc (ani ne) mi začínají zkoušky a já ještě nepřečetla 32 knih, které bych měla přečíst. Navíc jsem nějaká unavená ze svého života, i když cítím, že nemám co kecat. Přičítám to tomu, že jsem se v neděli neuváženě vrhla do rybníka s tím, že už je teplo a teď mám za odměnu rýmu a bolest hlavy. Takže zatímco tu soplím s červeným nosem a musím ležet v posteli, přeju si vypadat jako Rachel Nguyen - ano, jsem tak opožděná, že jsem ji objevila až teď. Má nádherně zpracovaný celý svůj youtube kanál a je potěšením se na každé video koukat. 
Abych nebyla tak negativní, tak ten skok do rybníka byl fakt super a plavání taky, zvlášť, když byl s kamarády. Plánovali jsme učení, protože nás v tomto týdnu všechny čeká nějaká zkouška, místo toho jsme dva blbli ve vodě a jedině moje poctivá (a vystresovaná) kamarádka se učila. O víkendu jsem přijela do Olomouce také na AFO. Pokud jste o tomhle osvětovém i zábavném a hlavně vzdělávacím festivalu neslyšeli, musíte to napravit. Nejen, že se ho účastní hodně lokálních vědců i osobností, ale minule na něj přijel například Noam Chomsky (někoho může zaujmout třeba Richard Dawkins, který tu byl kdysi také). Příští rok vás všechny čekám v Olomouci, klidně poskytnu ubytování!


Co se týče toho cestování, sama plánuju tolik věcí, že bych se asi fakt spíš měla soustředit na zdárné ukončení semestru...s jehož ukončením stejně počítám až v září, ha. Ale díky tomuto dokumentu můžete procestovat celý svět a zamyslet se nad spoustou věcí. Mně osobně z toho nejvíc vychází to, že nechci mít děti. A samozřejmě taky chci být ještě více "zelenější", ovšem pořád tak nějak balancuju nad propastí, zdá se mi. V jednu chvíli brečím nad tím, že nikdo pořádně netřídí plast a pak se přistihnu při tom, jak chci další šaty, ještě k tomu bavlněné (viz ten dokument) a ještě nové. No, snažím se, krotím se.

Abych ještě zůstala u cestování, díky téhle úžasné ženě se můžeme všichni kouknout do Ghany. Afrika totiž fakt nejsou jen chudáci dětičky bez vody (i když to samozřejmě taky  mimochodem, v tomhle mám trochu problém s tím dokumentem, přijde mi, jako kdyby znázorňoval Afriku z pohledu kolonizátorů někdy v 18. století..."přišli jsem vás zachránit, budeme vám dávat opotřebované a nerecyklovatelné věci a vy nám udělejte smutý obličejík a občas na nás vyšpulte zuby". Ale třeba to tak autor nezamýšlel.). Afrika, každá země v ní, je plná historie a zajímavých lidí nabitých potenciálem něco dokázat. Pokud by jim to umožňovala politická situace a nebo zájem více lidí, určitě by o nich bylo víc slyšet. Takže se pojďte všichni kouknout na Hamamat, která vlastní naprosto eko, bio organickou řadu. Najdete v ní v podstatě jen bambucké máslo a kokosový olej, ovšem vyrobený přímo od lidí v Ghaně, respektive ve vesnicích, které sama objíždí a právě na svém kanále ukazuje, jak se takové máslo dělá. Najdete tam ale ještě víc věcí, třeba co se pije a jí v Africe a dokonce si i podle nějakého receptu můžete uvařit své ghanské jídlo.


Ještě další pozitivní zpráva pro mou maličkost. Tinder je sice divná věc, se kterou mám teď celkem love - hate vztah, ale aspoň jsem díky této aplikaci mohla poznat hudbu jednoho šikovného kluka. Takže, poslouchejte, stojí to podle mě za to. Snad se nebude zlobit, že mu takhle sdílím hudbu.

Jeden hezký - český!- a inspirativní TED Talk o stárnutí. A taky o chuti k životu, ne o tom, jak žít správně, ale o tom, jak žít, aby se nám to líbilo. Anna Olšanská je fakt skvělá.
Fajn, kecám, další skvělý a hlavně pochopitelný TED Talk, který je zase o sebedůvěře.



Kdyby jste se cítili (spíše cítily) nedostatečně, špatně, škaredě a smutně. Je tu Rookie. Děkuju Tavi Gevinson, že se objevila a že se rozhodla nasměrovat svou energii a možnosti do takové platformy, která pomáhá všem dívkám, které dospívají (a nebo by už měly dospět, že, Johanko).

V tomhle vidím docela dost svých kamarádek. V komentářích najdete ještě další typy kamarádek, které potkáte ve svých dvacátých letech života. Máte taky kamarádku, kterou znáte ze střední, ale už si jen občas napíšete, kamarádku, se kterou plánujete a nikdy nedokončíte...? Občas se mi víc kamarádek slévá do vícero typů a to je asi taky fajn.


2 comments:

  1. To bylo tolik informací, že teď nevím, co mám napsat. :-D
    S tim učenim jsem na tom jako ty. 10.5. mám zápočet. Hihi, se řekne zápočet... :-D Podle mě nás chce paní docentka potopit, protože já to jinak nechápu. Už byly dva pokusy a já jsem to o půl bodu nedala. :-D A to jsem se fakt učila, až ze mě stříkal pot, takže teď jsem naprosto bez motivace. :-) Radši s kamarády dělám blbosti, než abych se učila.
    Ty vědce nějak neprožívám, protože je neznám, ale věřím, že pro někoho to může být fajn. Brala bych to ubytko v Olomouci. :-D
    A já teda už na třídění malinko poprdávám. Nám to tady popeláři házej do jednoho auta - papír, plast, sklo, kompost... Tak moc nevím, co si o tom mám myslet a taky jsem tím popravdě dost demotivovaná. Jsem na vážkách, jestli to má smysl. Takže zjišťuju info. Pak zas začnu být třeba radikálnější. Třeba ne. Stejně teď kupuju méně a méně plastu. :-)
    A TED přednášky miluju. Jsem myslela, že to nikdo nezná! :-)

    ReplyDelete
  2. Hezký článek a hlavně díky za spoustu odkazů! Ted talk samozřejmě znám, ale taky jsem z nich neviděla všechno a mít doporučení se vždycky hodí. A Rachel neznám, takže rozhodně nejsi poslední kdo ji objevila. Brzo se uzdrav :)
    The Linheart

    ReplyDelete

Děkuji vám za vaše komentáře!
Thanks for your comments!

Popular Posts