Saturday, April 13, 2019

ZAUJALO MĚ & CO SE DĚJE


Všichni mí maďarští přátelé říkali, že si musím jít v Budapešti zaprotestovat, s čímž jsem souhlasila a strašně se těšila. Únor mě ale docela zradil, 15. března jsem ale konečně mohla jít protestovat aspoň pro planetu, když už ne proti Orbánovi. Ovšem potom se mi splnil i tenhle sen a dokonce jsem i skandovala (a docela se mi i dařilo vyslovovat ty slova dobře). Solidarita s Maďary a to hlavně mými vrstevníky je pro mě důležitá, nehledě na to, že jako občanka země, která je členem V4 cítím i jakousi povinnost se vyjadřovat k problémům dalších V4 zemí. Na druhou stranu, maďarštinu neovládám a novinový článek si fakt nedokážu přečíst, takže chápu, že se někdo bude ohrazovat, že do politiky dané země nemám co mluvit.
Jenomže maďarštinu studuju, mí vyučující buď Maďary jsou, nebo dokáží mluvit jako rodilí a navíc mám taky kamarády, kteří mi dokáží situaci dost dobře vysvětlit. Ale stačí to? Podle mě musí být člověk slepý, aby neviděl, jak se Orbánovská - fideszovská administrativa dostává do všech koutů správy země v poměrně, nebojím se to říct, autoritářském hávu. V demokraticky zvoleném obalu, to je pravda.


K veselejším věcem - našla jsem tento skvělý blog plný receptů. Nějaké jsem už zkoušela, nevyšly tak hezky, ale chutnaly dobře. Jediným problémem je to, že recepty nejsou sezónní, takže pokud chcete být více ekologičtí, kouknětě se na tuhle tabulku, abyste příště už věděli, kdy jakou zeleninu koupit.


Protože bydlím v bytě, který má děsně tenké stěny a podlahu, přes kterou jde slyšet vše, musela jsem přestat cvičit doma a začala cvičit venku. Naštěstí je už počasí adekvátní k poskakování pod širým nebem, navíc mám všechny smeináře tak, že na Margit Sziget jezdím dopoledne a tudíž mi společnost dělají hlavně ptáci. Třeba jako tihle havrani. 


Moje cvičení ale způsobilo to, že jsem zjistila, že nemám legíny. Nebo kalhoty vhodné ke cvičení, takže se teď přiznávám, zašla jsem do nejbližšího Decathlonu a koupila tyhle černé legíny. Byla to dlouhá doba, co jsem se ocitla v fast-fashion obchodě a vážně si tam sama od sebe něco nakoupila. Ale je to pro sport a bylo to fakt potřeba, takže pokud nezačnu nakupovat jako zběsilá nic dalšího, jsem s tím v pohodě.


Články, které stojí za přečtení:

Novodobé otrokyně - dokument, který na jednu stranu chci vidět, na druhou mi už jen čtení rozhovoru dělalo špatně. 
Proč je fajn zajímat se "o všechno" - zde.
Jak jsou na tom české filmy v zobrazování maskulinity a heterosexuálních vztahů? Špatně. Tohle je dost vtipný, hořkosladký článek o stavu českého filmu. 
Romský holokaust není brán až tak vážně. Tak nějak to všichni tušíme, že.


Tento ročník AFO má faaakt povedené vizuály a celou kampaň. Kdo můžete, fakt se festivalu zúčastněne, nebudete litovat a Olomouc je v dubnu krásná!
Poslední dobou mě berou lidové kroje a nejvíc samozřejmě ty české. Ale i přelévání různých potisků, barev a střihů mě zajímá a je strašně fascinující koukat se na to, co mají stejné a co jiné. Ovšem nejen evropské, ale i africké tradiční "kroje"/kostýmy jsou dechberoucí. Black Panthera jsem ještě neviděla, ale aspoň mám jeden velký důvod, proč se na něj kouknout.


6 comments:

  1. Cvičení venku má své výhody, konečně je jaro a já se také snažím občas vyběhnout nebo vytáhnout kolo :D :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Přesně tak! Ať se ti dobře běží ♥.

      Delete
  2. Máš ráda planetu a jsi ekolog a přitom ŽIJEŠ. Pokrytectví lvl nevím

    ReplyDelete
    Replies
    1. :DDD
      Včera jsi mě měl upálit, tvůj problém.

      Delete
  3. Ja som protest zmeškala – lebo som bola v práci, čo ma veľmi mrzelo, lebo som naň veľmi chcela ísť, ale nemala som si to ako inak zariadiť. Ale snáď nabudúce!
    Tieto tvoje články mi veľmi chýbajú, je škoda, že nemáš viac času na písanie, pretože je úžasné a zaujímavé sledovať, ako sa ti žije v Maďarsku; no dúfam, že nepíšeš preto, lebo sa bavíš a užívaš si to :D Drž sa! ❤
    BEE A CHANGE // Facebook Page // READ ABOUT "PREVENT CLUTTER"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nene, práce především :D! Ale vem si to tak, že jsme protestovali i za tebe. Kolik bylo vůbec lidí na bratislavských protestech? A děkuju za pochvalu, budu se snažit přidávat vícekrát za měsíc, ale bojím se, že květen teď bude dost nabitý :/.
      ♥♥

      Delete

Děkuji vám za vaše komentáře!
Thanks for your comments!

Popular Posts