Wednesday, February 13, 2019

SZIASZTOK!


Už jsem skoro 14 dní v Budapešti. Přípravy na Erasmus byly skromné, skoro žádné, však co - Budapešť je jako Praha. Celé Maďarsko je jako Česko. Troufám si tvrdit, že tomu tak asi nakonec nebude, ale ještě ten konec není, uvidíme. Každopádně jsem momentálně ve fázi popírání. Člověk v cizí zemi, pokud tam žije delší dobu, zažívá totiž 3 fáze:
  1. Fáze znechucení - vidíte v podstatě jen to, co se vztahuje k vaší rodné zemi, ale v negativním světle. Porovnáváte a vidíte, co všechno je v hostitelské zemi špatně.
  2. Fáze nadšení - už nejste zdegustování pachy, lidmi ani zvyky, naopak začínáte mít všechno rádi a jste nadšení i jízdou v autobuse.
  3. Fáze lhostejnosti - už je vám to všechno jedno.
Jsem zvědavá, kdy se první fáze překlene, jelikož zatím všude pozoruju jen skoro samá negativa. Počítám ale s tím, že s prvními jarními paprsky přijdou i první pozitivní myšlenky.
Což by teda měly, jelikož zažívám právě období, kdy čelím většímu stresu, změně prostředí a asi mám i špatnou kosmetickou rutinu, jelikož momentálně mám suchou, podrážděnou, šupinatou, červenou a pupínkovitou pokožku skoro po celém těle. Jediné (a to klepu na dřevo), co nemám, je ekzém, na což mi pomohla Regenerační zinková emulze od miraclean. Taky si teď pleť umývám vodou z kohoutku víc, než předtím, což není na citlivou kůži obecně to nejlepší. Ale vždyť Budapešť je známá termálními lázněmi a ta voda z kohoutku je určitě taky skoro termální, ne?
 
 
Dalším problémem, a to dooost velkým, je jídlo. V naší menze jsem teda ještě nebyla, ale prý mají i vegetariánská jídla (aspoň to!). Proto si zatím vařím hlavně na bytě a co mě tedy velmi zklamalo je velmi nízká kvalita zeleniny a ovoce ve většině madarských supermarketech. O tom a o jídle chci ale napsat delší a podrobnější článek později.

Náležitě využívám toho, že mám školu asi 20 minut od bytu, takže mě možná nakonec ta studentská jízdenka vyjde docela draho. I když to by vyšla i tak, se slzou v oku vzpomínám na krásně levné pražské studentské jízdné, i to olomoucké a vlastně obecně české. Slevněná jízdenka na semestr za 16 200 forintů? To je zhruba 1 200 korun, abychom jsme si rozuměli. Pláču. No, Maďaři jsou přece jen mistři tragédie a asi bych si na to měla zvykat. 
 

Jo a pokud se ptáte odkud jsou tyhle fotky...jsou ještě z Vánoc a předvánoc. Jakmile jsem přijela do Budapešti, rozbil se mi foťák, takže vám nemohu posloužit nějakými aktuálnějšími fotkami. Naštěstí tu mám film a to je důvod k nadšení. Že bych už vkročila do druhé fáze?

P.S.: Pokud se kdykoliv do začátku července budete chtít stavit v Budapešti, jste vítáni!

12 comments:

  1. Veľmi sa teším na tvoje články z Erasmu, tak dúfam, že si občas nájdeš chvíľku, aby si sa podelila o svoje zážitky :D Veľmi rada čítam tvoje články – či už sú o móde alebo len takéto tvoje postrehy! Verím, že v Budapešti budeš maximálne spokojná, nech sa ti darí ❤
    BEE A CHANGE // Facebook Page // READ ABOUT "GIVING UP DAIRY"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju za slova podpory ♥. Budu se snažit psát o všem možném, ale uvidíme...

      Delete
  2. Mně zrovna přijel přítel z Erasmu. Byl v Heraklionu a nic moc. Jakoby je to sice Řecko, ale zrovna Heraklion je hnusnej:D. Byla jsem tam v září s ním a byla jsem znechucená. Ale asi tou jejich povahou. Vlastně mě nezaujalo skoro nic bohužel:(.

    Ale věřím, že se u tebe aspoň něco otočí k tomu dobrému a najdeš nějakej dobrej trh s kvaltním ovocem a zeleninou:D.

    Verča ze Ztracena v Praze

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tyjo, o Řecku jsem teď coela slyšela, právě z pohledu erasmáků. A většina byla nadšená, i když se Řecko asi v mentalitě docela liší od Čechů. A děkuju!

      Delete
  3. I don't think I've gone through those three phases when I did Erasmus, to be honest I loved the city I did it in as soon as I arrived! maybe because I had no expectations (it was not the place I was hoping to go to). Loved it and still do, miss it so much. Budapest is super cool, I might accept the offer in July ehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, please, I'll be here waiting :D! It's interesting that you haven't experienced these phases, but on the other hand, it's great that you loved the city from the first sight.

      Delete
  4. Erasmus užívej naplno, určitě se ti Maďarsko zalíbí a pak se ti nakonec ani nebude chtít domů :D Takhle mi o tom vyprávěla většina mých spolužáků, co vycestovali :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Věřím tomu :D! Navíc Maďarska není až tak jiné od Česka, takže kulturní bariéry jsou minimální.

      Delete
  5. Nádherné fotky! :) Som teraz v prvom ročníku na výške a o Erasme dosť intenzívne premýšľam :)
    What A Fancy World

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak přemýšlej, fakt ti to doporučuju a hlavně vyjeď, co nejdřív!

      Delete

Děkuji vám za vaše komentáře!
Thanks for your comments!

Popular Posts